13.1.
Startattiin kevätkausi käyntiin, kun hallitus kokoontui Kaukovalloilla järjestäytymiskokoukseen.  Tervetuloa mukaan hallitukseen uutena jäsenenä Simo Tapani Tarvasjoelta.

La 11.2.
Oltiin isolla joukolla katsomassa iki-ihanien Seela Sellan ja Esko Roineen 'Rakkauskirjeitä' -esitystä Salon ProVinssi teatterissa.

To 23.2.
Ajeltiin talvisen liukkaana iltapäivänä Paimioon. Ravintola Toivon maittavan lounaan jälkeen kuulimme tarinaa Aino ja Alvar Aallon suunnittelemasta ja v 1933 valmistuneesta tuberkuloosiparantolasta. Alvar Aallon  syntymästä tuli 3.2. kuluneeksi 125 vuotta.  Oppaamme Kirsi Pitkänen kertoi parantolan suunnittelun olleen arkkitehtiparin kansainvälisen uran kannalta keskeinen.

Ti 15.3.
Kevätkokous ravintola Hullu Poni, Aura
Kokousvieraaksi saimme yhteiskuntavaikuttamisen asiantuntija Turkka Sinisalon TELAsta ja hän kertoi meille tulevaisuuden näkymiä, miten rahat riittävät elämiseen ja eläkkeisiin.

Ti 28.3.
Kyrön POP pankin kerhohuonella  kuulimme pankin toimintatavoista ja talletusmahdollisuuksista sekä edunvalvontavaltuutuksista ja testamenteista. Erinomaista alustusta seurasi vilkas keskustelu ja moninaisiin kysymyksiin saatiin selkeitä vastauksia. Kiitos Säde Leppänen ja Topi Niemelä!

Ke 12.4.
Kävimme katsomassa Kaarina-teatterin 40-v juhlavuoden näytelmän sisukkaasta, rohkeasta, lämminsydämisestä Vanumammasta, Turun Vanun perustaja Aline Grönbergistä (1871–1950).

To 1.6.
Olipa hauska vierailukohde!
Velmeri Männikön mahtavat legokokoelmat ja hienot rakennelmat hämmästyttivät meitä Vanhan Palikan näyttelyssä. Moni muisteli nostalgisena omia suosikkilegojaan ja pääsipä museossa kokeilemaan omia rakennustaitojaankin. Velmeri myös kertoi meille legojen synnystä ja niiden suosiosta eri vuosikymmenillä.

Mairen opastamana vierailimme myös Kyrön alppiruusupuistossa ja veimme uuden alppiruusun pari vuotta sitten istutetun 'Pohjolan tyttären' viereen. Saimme myös hyviä vinkkejä alppiruusujen hoitoon ja kasvatukseen. Paras kukintaloiste on vielä edessä, kunhan ilmat vähän lämpenee ja yli sadan alppiruusun nuput aukeavat.

Ke 7.6. KESÄRETKI
Auranmaan senioreiden kesäretken ensimmäinen kohde oli Visavuori, kuvanveistäjä Emil Wickströmin kerrassaan upea kansallisromanttinen ateljeekoti Valkeakoskella.

Ke 7.6.
Maittavan lohikeiton jälkeen matkattiin Visavuoresta Urjalan Pölkinvuoren Kasvimaailmaan. Veli-Pekka Weckman kertoi kasvimaailman olevan yli 6 ha:n alue: metsäpuutarha, kukkapuisto, kauppapuutarha, taimisto, kahvila ja laajenevat parkkipaikat. Komein sipulikukka-aika oli tältä vuodelta ohi, mutta katsottavaa riitti!

Ti 25.7.
Senioreitten kesäpäivää vietettiin Sinisalojen idyllisessä pihapiirissä savusaunan lämmetessä. Yhdessäoloa, kahvittelua, arvontaa, vilkasta keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.  Vieraamme, ensimmäisen kauden kansanedustaja Milla Lahdenperä  kertoi kesäkuulumisia sekä uudesta eduskuntatyöstään. Hienoa, kun kaunis heinäkuinen päivä oli innostanut runsalukuisesti senioreita liikkeelle!

Ke 9.8.
Oli Auranmaan senioreiden vuoro hoitaa kahvitus Kesäillan hartaushetkessä Karinaisten kirkonmäellä.  Sateen ripsutellessa siirryttiin sisälle kirkkoon ja kahvit juotiin sopuisasti kahvituvalla.  Tänään vietetään myös Suomen kuvataiteen päivää ja  kirkossa saattoikin ihailla Wäinö Aaltosen maalaamaa alttaritaulua sekä sankarihaudalla aina niin vaikuttavaa Suru-patsasta.

Ti 5.9.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Syyskauden alkajaisiksi hallitus kokoontui Auran Shellillä lyömään lukkoon syyskauden suunnitelmat.

Ke 27.9.
Matkasimme TTC-Charterin mukana Tampereelle katsomaan koskettavaa esitystä niin lahjakkaasta, mutta kovin traagisen elämän eläneestä taiteilijasta ja laulujen tulkitsijasta Edith Piafista.  Esitys oli hieno kokonaisuus: tuttuja chansoneja, upeaa laulua ja soittoa, tanssiesityksia elämän karusellissa.
Paluumatkalla everstiluutnantti, seniori Reino Kallio johdatti meidät toisiin tunnelmiin kertoen Ukrainan sodan kulusta ja skenaarioita tulevasta.

Ti 17.10.
Auranmaan seniorit saivat tutustua 111-vuotiaaseen Tarvasjoen Nuorisoseuran taloon, Vuorilinnaan.  Perinteitä kunnioittaen se on viime vuosikymmenellä remontoitu moderniksi kylätaloksi. Vuorilinnan tarinaa oli kertomassa Jarkko Mäenpää.  Vieraamme Varsinais-Suomen Muistiyhdistyksen järjestöjohtaja Hanne Mansala neuvoi keinoja muistisairauksien ennaltaehkäisyyn, mitä voit tehdä aivoterveyden ja muistisi hyväksi. Mielenkiintoinen kuukausikokoontuminen!

Ti 7.11.
Hallitus kokoontui valmistelemaan syyskokousta.  Pekan herkkupöydän ääressä juttu luisti ja ensi vuodesta näyttääkin tulevan varsin mielenkiintoinen,  syntyi paljon uusia ideoita ja suunnitelmia.

Ti 14.11.
Auran kunnanjohtaja Terhi Källi esitteli aluksi kunnan uuden, ilmastoystävällisen hirrestä rakennetun toimitalon. Siinä on kiinnitetty erityistä huomiota  sisäilmaolosuhteisiin  ja materiaalit ovat niin akustisesti kuin visuaalisesti aistiystävällisiä. Kuulimme myös elinvoimiaisen kunnan tulevista suunnitelmista. Esittelyn jälkeen pidimme SYYSKOKOUKSEN.
Tällä kertaa normaalien syyskokousasioiden lisäksi käsiteltiin yhdistyksen uudet säännöt, jotka hyväksyttiin liiton ehdotuksen mukaisesti.
Puheenjohtajana jatkaa Tapani Kaukovalta ja hallitus jatkaa entisellä kokoonpanolla.

To 7.12.
Vietettiin perinteistä joulujuhlaa Kavalton tilalla Piikkiössä. Yhdistys tarjosi senioreille kyydin Valtasen Liikenteen bussilla ja  mukavasti  väkeä olkikin lähtenyt mukaan.
Klikkaa kuvia, niin kuvatekstit löytyvät kuvagalleriasta kuvien ohesta.