2021

Koronatalvena ei ole ollut yhdistyksen yhteisiä kokoontumisia. Kauniista talvesta on kuitenkin saatu nauttia ja aika on kulunut mm. lumienkeleitä rakennellen, kuten Seija Torikka.

2.3. järjestettiin Teams-yhteyksin sekä  hallituksen kokous että kevätkokous kunnantalon valtuustosalissa Kyrössä. Paikalla rajoitusten mukaan oli kuusi jäsentä, muut osallistuivat etäyhteyksin.

6.5. osallistuimme Senioriliiton valtakunnalliseen Tahko Pihkala -seuran Kävelykipinä 21 -haasteeseen. Sadetta, rakeita ja reipasta mieltä saatiin Auran kuntoilijoiden hienolla kuntoreitillä.

28.6. hallitus kokoontui suunnittelemaan tulevia tapahtumia Palontien keitaalle helteisenä iltapäivänä.

14.7. Kakarlammen rantapäivä
Rantaan saapui runsaat parikymmentä senioria helteestä huolimatta. Kahviteltiin, paistettiin makkaraa, seurusteltiin, saunottiin ja rohkeimmat kävivät uimassa lämpimässä lammessa. Kuultiin Reino Kallion muistelot lapsuuden maisemista ja uintipaikasta. Torsti soitteli hanurilla yhteislauluja ja meillä kaikilla oli niin mukavaa.

Ke 21.7. Kesäillan iltahartaus Karinaisten kirkon pihapiirissä. Rovasti Jouko Kyyrö johdatteli meidät Sikstuksen kappelin tunnelmiin kertoessaan Michelangelon kuuluisista freskoista. Hartaushetken jälkeen pitkästä aikaa vilpoisessa kesäillassa lämmitti kahvikupponen herkkuineen.

12.8. kävimme istuttamassa  ' Pohjolan tytär' alppiruusun Kyrön alppiruusupuistoon kuntoradan varrelle Maire Toivosen ohjeiden mukaan. Auranmaan senioreiden alppiruusu on  puiston 61. ruusu.

29.8. Vietimme kirkkopyhää Pöytyän kirkossa.  Jumalanpalveluksen jälkeen osallistuimme Taina Jaakkolan opastamalle hautausmaakierrokselle. Kuulimme hautakivien kuvien symboliikasta ja hautausmaiden "hiljaista kieltä" sekä monta mielenkiintoista tarinaa paikkakunnan merkkihenkilöistä. Tapahtuma kuului kohteena Aurajoentien Kulttuuriralliin.

Ja sitten tutustuimme Yli-Raatikaisen kotimuseoon ja nautimme makoisat kirkkokahvit.

7.9. lämpimänä syyskesän päivänä retkeilimme Seija ja Reino Torikan vieraiksi Hernahuhdan maastoon.

21.9. Pitkästä aikaa vietimme tiskitöntä tiistaita, seniorilounas oli katettuna Kaidanojan Kartanossa. Maittavan lounaspöydän lisäksi saimme kattavan tietopaketin kartanon vaiheista aina tilan rakennuttaja Sahlbergin suvusta vanhainkotivuosiin ja kartanon nykypäivän monipuoliseen toimintaan.

21.10. Teatteri Provinssi Salo. Nähtiin värikäs ja tunteikasmusiikkinäytelmä Unto Monosen lyhyeksi jääneestä elämästä. Osa meistä jatkoi iltaa ruokaillen vielä historiallisessa Rikalan Krouvissa.

Ti 2.11. katsoimme Tarvasjoen vanhassa kirjastossa "Ehtoopuhre Tuomaan talossa",  tänä vuonna 125-vuotiaan Tarvasjoen nuorisoseuran tuottaman MTV:n Perinnenuotta -sarjan elokuvaesityksen.

16.11. Harmaata marraskuun päivää piristi lounasretki Loimaalle tutustumaan vuoden vanhaan Rovio Pet Foods'iin sekä maukas ruokailu Deli Laakeen tiloissa. Olipa kiva, kun vierailu oli kiinnostanut niin montaa senioria!

To 18.11. Varsinais-Suomen kansallisen senioripiirin syyskokouksessa Piikkiössä Kavalton tilalla Auranmaan senioreiden edustajat Helena, Matti ja Tapani. (kuva Jorma Rinne)

Ti 7.12. Väistyvä johtukunta kokoontui Helenan ja Matin luokse lämminhenkiseen vuoden viimeiseen kokoukseen.  Puheenjohtajan nuija ja sihteerin muistitikku siirtyivät uusiin osoitteisiin.

Ti 14.12. Vietimme joulujuhlaa Kaidanojan Kartanossa jouluisen herkkupöydän antimista sekä ohjelmasta nauttien.  Terveisiä piiritasolta toi puheenjohtaja Arja Lystilä. Hän myös jakoi Kansallisen senioriliiton 50 -v juhlamitalit yhdistyksemme ansioituneille senioreille.