12.1.
Uusi hallitus kokoontui Merja ja Jarmo Sinisalon luona.  Paljon olisi uusia suunnitelmia ja ideoita, kunhan tautitilanne helpottaa ja kokoontumisrajoituksista päästään!

15.2. Kokoontumisrajoitukset väistyvät ja saamme toiminnan  taas käyntiin! Hallitus kokoontui lyömään kevätkauden suunnitelmat  lukkoon  Iiris ja Reino Kallion luona.

15.3. Kevätkokous pidettiin aurinkoisena kevättalven tiistainaTarvasjoen Hyvinvointikeskuksessa. Kalervo Mäkinen kertoi meille aluksi  Tarvasjoen entiselle kunnantalolle sijoitetuista Ukrainan sodan pakolaisista.  Vakavin miettein siirryimme kahvinjuontiin Hanna Hörkön lukiessä keventävää pakinaa hiilihydraattien vaaroista.

Su 13.3. osallistuimme talvisodan loppumisen jumalanpalvelukseen Karinaisten kirkossa.  Muistohetki sankarihaudalla, kuuntelimme rauhankellot ja sytytettiin  muistokynttilät. Seurakuntakodilla jatkui ohjelmallinen juhla ja saimme nauttia keittolounaan täytekakkukahveineen.

19.4. vierailimme Liedossa. Tiskitöntä tiistaita vietettiin Liedon kunnantalolla Mon's Kitchenin lounaalla  ja sen jälkeen saimme tutustua vasta remontoituun kirkkoon kirkkoherra Risto Leppäsen opastuksella.

4.-5.4. Varsinais-Suomen senioripiirin järjestämällä kevätristeilyllä oli mukana iso joukko myös auranmaalaisia senioreita.  Monipuolista ja informatiivista ohjelmaa uuden upean laivan Viking Gloryn herkuista puhumattakaan!

Puheenjohtaja, sihteeri ja taloudenhoitaja tarkkaavaisina.

3.5. ulkoiltiin, patikoitiin, ihmeteltiin koleaa kevättä Kuhankuonon reiteillä. Laavulla lämmiteltiin ja paistettiin tietysti maukkaat makkarat.

17.-18.5. Senioriliiton Rohkeasti tulevaisuuteen 50 v-juhlaristeilylle Silja Europalla osallistui n 1700 senioria, mukana myös iso joukko auranmaalaisia.  Ohjelmaa oli paljon; yli 30 puhujaa, laulajaa, taiteilijaa, hyvää ruokaa, iloista yhdessäoloa.

6.6. Kesäretki saariston rengastiellä TTC-Charterin matkalla

Kustavi-Iniö-Houtskär-Korppoo-Nauvo-Parainen  n. 250 km upeaa saaristoa, merellistä maisemaa, kahdeksan lautan/lossin ylitystä. Klikkaa kuvaa, niin löydät lisätekstit.

Houtskärin  saaristomuseo ranta-aittoineen, venevajoineen ja moottorimuseoineen antaa kuvan entisajan elinkeinoista.  Rannassa oli myös Pöytyälläkin vaikuttaneen Reima Nurmikon lintuteos. Papelorikko on saariston kuivissa paikoissa kauniisti kukkiva rikkokasvi.

Nauvo

Satuimme paikalle Nauvon keskiaikaiseen kivikirkkoon juuri, kun Kärringklang-kuoro harjoitteli  lauluesityksia pyhiinvaeltajille esitettäväksi. Olavinreitti kulkee Turusta Trondheimiin.

Elinan ja Arin matkassa päivä kului turvallisesti ja joutuisaan. Asiantunteva oppaamme Johanna Aalto kertoi  mielenkiintoisia tarinoita saariston historiasta ja nykypäivän kuulumisista.

3.8.
Perinteinen kesäillan iltahartaus Karinaisten kirkon pihapiirissä keräsi runsaasti kuulijoita.  Irina Kaukinen ja Helena Heimola johdattelivat ajatuksia luonnon kauneuteen.  Illan päätteeksi maistui pikkupizzat ja marjatorttu, vapaaehtoinen kolehti kerättiin lähetystyölle.

16.8.
Saimme viettää helteistä iltapäivää Maire ja Teuvo Toivosen upeassa pihapiirissä.  Kukat kukkivat kilpaa ja omenapuut notkuivat! Maire kertoi talon ja suvun tarinoita kahvikupposen äärellä.  Meitä oli mukana ilahduttavan runsas seniorijoukko!

20.9. Hallitus kokoontui Kristallirannassa syksyn ensimmäiseen kokoukseensa päättämään loppuvuoden tapahtumista.  Aika monta hallituksen jäsentä on saanut viettää kesän mittaan juhlia!

20.9. nautimme aurinkovoimalla valmistettua seniorilounasta ravintola Kristallirannassa Säkylässä Pyhäjärven rannalla.  Kuulimme monipuolisista Kristallirannan palveluista, majoitustoiminnasta, yrittäjyydestä sekä miten tärkeää on osata huomioida energiataloudelliset vaihtoehdot arjessa.

Ke 19.10.  aloitimme seniorilounaalla  Liedon  kunnantalolla  ja sen jälkeen siirryimme auditorioon kuuntelemaan ja katselemaan tarinaa Liedosta, sen historiasta, kylistä, nähtävyyksistä ja nykyisestä vilkkaasta yritystoiminnasta powerpoint-esityksenä , kertojina Lieto-oppaat Eliisa Lehti ja Marja-Riitta Perttula.

Ti 1.11. Tutustuimme Raision Myllyyn kesällä avattuun Pohjoismaiden ensimmäiseen Finnkino Luxe -teatteriin. Olikin mukava iltapäivä, hieno sali ja upea Klaus Härön elokuva 'Rakkaani merikapteeni', hyvät näyttelijät ja Irlannin maisemat loistivat.

Ti 8.11. Hallitus kokoontui valmistelemaan tulevaa syyskokousta Laineelle. Vilkasta keskustelua syntyi myös ensi vuoden suunnitelmista.

Ti 15.11. Kokoonnuimme syyskokoukseen Elisenvaaran Kurkisaliin. Kokouskahvin jälkeen pidettiin sääntömääräinen kokous puheenjohtajana Reino Kallio. Kokouksessa  käsiteltiin yhdistyksen sääntömääräiset asiat, vahvistettiin ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä valittiin yhdistyksen puheenjohtaja ja hallitus vuodelle 2023.  Puheenjohtajana jatkaa Tapani Kaukovalta.  Uutena hallitukseen valittiin erovuoroisen Jarmo Sinisalon tilalle Simo Tapani Tarvasjoelta.  Kokouksen jälkeen saimmekin hypätä Leena ja Erkki Pekkalan polkupyörien tarakalle ja matkata kuvakavalkadin mukana halki kauniin Suomen Nuorgamista etelään.

To 17.11. Auranmaan seniorit osallistuivat Varsinais-Suomen kansallisen senioripiirin syyskokoukseen Raisiossa.

Ti 13.12. Virittäydyimme joulumielelle lämminhenkisessä joulujuhlassa  Mellilässä. Herkullista jouluruokaa,  jutustelua ja pakettien vaihtoa. Joululauluihin meidät johdatti Tuija Saura ja Johannes Perko.